måndag 7 mars 2011

Byt ut ordet "kvinna" mot "neger".

I mitt förra inlägg kommenterade jag en artikel av Stefan Jensen, journalist på Slitz.Av ren nyfikenhet bestämde jag mig att se vad det är för fler artiklar han skriver. Och sådan skit han skriver... en del av mig undrar om det är satir medan den övervägande delen av mig menar att det inte spelar någon roll. Han skriver kvinnofientliga artiklar som publiceras på en hemsida/ i en tidning där kvinnor blir exponerade och där deras kroppar har blivit en vara. Om det nu är satir så finns det individer där ute som läser och tar till sig det han skriver för att sedan använda liknande argument i det verkliga livet.
Det är inte enbart kvinnor som han placerar i fack utan det är också män. Enligt hans artiklar är män enbart manipulerande knullmaskiner utan något annat i tankarna. Han bidrar därmed till klyftor mellan de bägge könen.

Faktum är att han skriver så diskriminerande att om man bytte ut ordet kvinna till neger hade han med största sannolikhet gjort sig skyldig till hets mot folkgrupp.
Se efter själva! Läs följande citat från hans artiklar och byt ut ordet kvinna/henne mot ordet "neger":


"Rollfördelningen i sex mellan en man och en kvinna är i grunden ganska enkelt: Mannen är aktiv, kvinnan är passiv."

"Det är i detta skede som den yngre tjejen når sitt absolut sista bäst före-datum."

" Och om det nu ska kvoteras in kvinnor i landets bolagsstyrelser..."

"Det är till och med bättre att du garvar i smyg åt henne och ser henne som en källa till underhållning."

"När du vill få din tjej att bete sig som du vill i sängen, se till att göra det på ett positivt, men icke desto mindre bestämt sätt." 

"Låt oss enas om den ideala åldern för en kvinna, rent fysiskt. Jag sticker inte ut hakan speciellt långt om jag föreslår 18-25."

"Här lägger du, en alfahanne i dina bästa år, ned tid och möda på att ragga upp en tjej som i sin tur gjort sig fin för att kunna bli uppraggad – och så kan hon inte ens ha sex ordentligt."

"Fråga henne vad hon har för sexuella fantasier. Se sedan till att uppfylla dessa med förhoppningen om att hon kommer känna att hon står i skuld till dig. " 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar