fredag 13 maj 2011

Om den tolvåriga horan

"Har du hört Friday?"
"Nej?"
"Ja men alltså, den här tolvåriga horan fick i present av sina föräldrar att göra en musikvideo. Kolla!"

Det var en ung alternativ kille som talade om Rebecka Blacks video Friday på tåget och jag satt i sätena på andra sidan gången och skar tänder av ilska tillsammans med två vänner.

Idag ångrar jag innerligt att jag var för feg för att ställa mig och läxa upp killen.


Jag förstår verkligen inte vad det är som gör att hon blivit mordhotad och blir kallad för tolvårig hora på ett tåg i Sverige. Nej jag är inte särskilt förtjust i varken låten eller videon men det innebär inte att hon förtjänar att utstå den behandlingen som hon blivit utsatt för. Hon är en söt tjej som fått en dröm uppfylld av sina föräldrar. Det är ju jättestort! Varför kan människor inte bara glädjas med henne istället för att gnissla tänder av ilska och avundsjuka?

Ja, jag är övertygad om att folk är avundsjuka. Speciellt den alternativa killen på tåget söderut som satt och spelade hennes låt högt på mobilen, om och om igen. Trots att hon är "en tolvårig hora".

Surt sa räven.


Rebecka Blacks video Friday.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar